index - ESEO-AGE Accéder directement au contenu

Automatique et Génie Electrique

L'équipe AGE prend appui sur le développement des énergies renouvelables (EnR) dans le paysage de la production d'énergie électrique et travaille au pilotage et à l'optimisation des réseaux électriques intelligents.

L'équipe est rattachée à l'IREENA - EA 4642, Institut de recherche en Energie Electrique de Nantes Atlantique.

 

Thématique de recherche :

smart grids; smart power; énergies renouvelables; pilotage et optimisation de l'énergie électrique ; contrôle des systèmes dynamiques

 

Mots clés

Conducting materials ADHERENCE PNEU ROUTE Heat transfer Fuzzy Logic Control Grid connected Inverse problems Automotive systems Energy Management Independent periodic attractors Active Front Steering Insulation Composite materials In-wheel motors Chaotic behavior Characteristic multiplier Temperature distribution LPV system Energy Consumption Independent chaotic attractors Hysteresis current mode control DC-DC power converters Frequency Anticontrol Conductors H∞ control Mathematical model Control system architecture Hinf Field distribution Vehicle dynamics Centralised control Centralized Multilayer Control Autonomous Vehicles Centered moving average filters Temperature measurement Household appliances Magnetic fields Electromagnetic induction Hourly modelling strategy Electromagnetic fields Buck converter Gestion de l’énergie Experimental study Forecasting errors Decentralized control LPV/H∞ Active Suspension Fundamental transition matrix Boost converter Stators Global Chassis Control GCC Electromagnetic compatibility Look-Ahead Distance Automotive control Energy management strategy Energy management system Initial conditions Chaos Inverse problem Equations Filippov method Electromagnetic interference Bifurcation LMI Filtering Dynamics Acceleration Fuzzy Logic Control Architectures Finite element methods Active Suspensions Anticontrol of chaos Direct Yaw Control Switching piecewise-constant controller Super-Twisting Sliding Mode Control Discrete model Circuits Geometry Finite element method Genetic algorithm Electric vehicle Global chassis control Induction machine Geometrical shape Global Chassis Control LPV /H ∞ Monodromy matrix Dc-dc power converters Hybrid power system Buck converters LPV systems Coût total du système Energy management Adaptive filtering Filtres à moyenne glissante Battery Integrated control DYNAMIQUE LPV/H ∞ control Active Front Steering Global Chassis Control

 

 

 

Les dernières publications