Propositions didactiques pour la formation linguistique à visée professionnelle : approches réflexive et inclusive. - Laboratoire de Linguistique et Didactique des Langues Etrangères et Maternelles Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Travaux de didactique du français langue étrangère Année : 2020

Propositions didactiques pour la formation linguistique à visée professionnelle : approches réflexive et inclusive.

Résumé

Our proposal is part of axis 2 of the call for papers. It concerns language training for professional purposes. The objective is to examine the approaches used in these training courses. We rely on the research carried out on language at work with adults enrolled in integration or job security programs as well as our reflection in the Research Group Action Training, French, Integration, Skills (GRAFFIC, LIDILEM). After analysing the trainers' expectations and the learners' achievements, we will propose didactic paths for the linguistic training of adults. The aim is to provide trainers with the outlines of a hybrid formative reflective approach (Guernier, Sautot & al., 2017) that takes into account the learners' knowledge and the skills expected to act in situations they are likely to face.
Fichier principal
Vignette du fichier
Lachaud_Propositions-didactiques.pdf (774.95 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Dates et versions

halshs-03134411 , version 1 (08-02-2021)

Identifiants

Citer

Marie-Hélène Lachaud. Propositions didactiques pour la formation linguistique à visée professionnelle : approches réflexive et inclusive.. Travaux de didactique du français langue étrangère, 2020, ⟨10.34745/numerev_1310⟩. ⟨halshs-03134411⟩

Collections

UGA LIDILEM
83 Consultations
89 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More