Follow the Clermont Auvergne HAL Portal publications on Twitter
Need help ?
Consult or download our document (french) :
For any information and assistance with the deposit of publications in HAL Clermont Auvergne, or for any request for training, contact us :
- Jessica LEYRIT hal.bu@uca.fr
Administrator HAL UCA - Digital Library - Manuela ASSUNÇÃO de CARVALHO hal.bu@uca.fr
Administrator HAL UCA - Digital Library - Eric PANTHOU eric.panthou@uca.fr
Correspondant HAL LLSH - BU KAP Learning Center
Open Access
16 %
Documents with full text
921
Bibliographical references
6 789
Breakdown by type of document
Breakdown by domain
Publishers Policy
Latest deposits
-
Zoé Schweitzer. La traduction comme réflexion critique sur l’art dramatique ? Jeux et enjeux des tragédies complètes de Sénèque en français au tournant des XVIIIe et XIXe siècles (Coupé, 1795 et Levée-Duval, 1822). Anabases - Traditions et réceptions de l’Antiquité, 2021, 33, pp.77-96. ⟨10.4000/anabases.11694⟩. ⟨hal-03518280⟩
-
O Bénassy, C Caron, C Ferret-Canape, A Cheylus, E Courcelle, et al.. PLUME-FEATHER, Referencing and Finding Software for Research and Education. 20th International Conference on Computing in High Energy and Nuclear Physics (CHEP2013), Oct 2013, Amsterdam, Netherlands. pp.062022, ⟨10.1088/1742-6596/513/6/062022⟩. ⟨hal-04686875⟩
-
Sophie Prévost, Loïc Grobol, Mathieu Dehouck, Alexei Lavrentiev, Serge Heiden. Profiterole : un corpus morpho-syntaxique et syntaxique de français médiéval. Corpus, 2024, La constitution de corpus en diachronie longue. Méthodologies, objectifs et exploitations linguistiques et stylistiques, 25, pp.8538. ⟨10.4000/corpus.8538⟩. ⟨hal-04681591⟩
-
Bénédicte Pincemin. Les données dans la recherche en sciences humaines et sociales : Un partage d’expérience. XVIIIèmes Rencontres du Réseau international francophone de recherche en éducation et formation, Colloque scientifique « Abondance, pertinence, éthique : Questionnement sur les données en recherche, en enseignement-apprentissage, en formation et dans les politiques éducatives », Réseau international francophone de recherche en éducation et formation; Université de Fribourg, Jul 2024, Fribourg, Suisse. ⟨hal-04676549⟩
Consultation and quotation
The intellectual property of the deposited documents remains entirely that of the authors. HAL users are therefore subject to the usual rules of proper use, including respect for original works and the prohibition of intellectual plunder. The documents may be used for teaching and research purposes; on the other hand, users undertake to indicate the complete reference of the document, indicated on the HAL notice thereof.
Legal notice
The open archives of the University of Clermont Auvergne were carried out with the help of the Center for Direct Scientific Communication, theUniversité Clermont Auvergne, and the Digital Library of the Clermont Auvergne University Library.